Békés megye hírek

Békés megye - A Békés Megyei Szociális Gyermekvédelmi, Rehabilitációs és Módszertani Központ Ápoló- Gondozó részlegén élő 22 értelmileg akadályozott fiatallal elutaztunk Bogácsra, egy hétre.
Augusztusban a Békés Megyei Szociális Gyermekvédelmi, Rehabilitációs és Módszertani Központ Ápoló- Gondozó részlegén élő 22 értelmileg akadályozott fiatallal elutaztunk Bogácsra, egy hétre. Bogács Dél-Borsod egyik települése, Egertől 16 km-re, Mezőkövesdtől 8 km-re fekszik a Bükk hegység völgyében.

Megérkezésünk után, közösen csomagoltunk ki. Még ezen a napon felfedeztük és körbe sétáltuk a települést.

A szállásunk egy hatalmas faház volt, több szobával, nagy udvarral és fedett terasszal, a teraszról láttuk a körülöttünk lévő hegyeket. Nagyon jó volt úgy kezdeni, és befejezni a napot, hogy itt reggeliztünk és vacsoráztunk. Itt beszéltük meg a napi programot.

Békés megye - Fergeteges nyár - Békés Megyei Szociális, Gyermekvédelmi, Rehabilitációs és Módszertani KözpontKét napot töltöttünk a strandon, a gyógyhatású termálfürdő melegvizes medencéjében. Minden fiatal élvezte a fürdést, bátor és bátortalan egyaránt. Aki elunta a strandolást azzal labdáztunk, teniszeztünk és kártyáztunk. Szerencsére a nyaralás alatt mindig sütött a nap, bár egyik éjszaka a körülöttünk lévő hegyeket villámok világították meg. A bogácsiak vendégszeretetét bizonyítja, hogy vendéglátóinktól mindannyian karkötőt kaptunk ajándékba „Bogács Téged vár” felirattal.

A bátrabbak és korábban kelők egyik hajnalban horgászni mentek. A horgász tó több kilométerre volt a szállótól és elég dombos, völgyes vidéken vezetett az út. A csoport másik részét a házigazdáink kivitték autóval. Annyira elfáradtunk, hogy az ebédet csendes pihenő követte, majd vacsora előtt még tettünk egy sétát a faluban és mindenki evett egy jó nagy jégkrémet. A horgász szerencse elkerülte a kis csapatunkat, vigasztalásképpen tábortüzet gyújtottunk. A tábortűz varázsát emelte, hogy mi magunk gyűjtöttük a tűzre valót.

Békés megye - Fergeteges nyár - Békés Megyei Szociális, Gyermekvédelmi, Rehabilitációs és Módszertani KözpontA túrázni szeretőkkel átsétáltunk Cserépfaluba, itt megnéztünk a Cserép Galériát, megismertük múltunk és korunk cserépedényeit. Hosszú, fárasztó út során sok érdekes látnivaló tartotta bennünk az erőt, szélmalom a hegy tetején, patakok találkozása, különleges pillangók és nagy szőlő ültetvények.

Rendszeres programunk volt délutánonként, hogy besétáltunk egy cukrászdába jégrémet, süteményt enni és üdítőt inni.
Az estéket mindenki nagy örömére közös énekléssel, tánccal fejeztük be, ezt színesítették az étteremtől adományba kapott sütemények, üdítők.
A későn fekvőkkel Augusztus 20-án megnéztük Bogácsot esti fényben és szerencsénkre hatalmas tűzijátékot láthattunk, melyet az előttünk lévő dombról pont fölénk lőttek.

Az utolsó napot mindannyiunk számára emlékezetessé tette, hogy a bogácsi kisvasúttal körbejártuk a települést és elköszöntünk az általunk már jól ismert helyektől. Szomorkodásunkat enyhítette egy közös koccintás Bogács egyik cukrászdájának kerthelyiségében.

Antal Ferencné, Pigler Judit
kísérők

Forrás: Sziszák Katalin igazgató, Békés Megyei Szociális, Gyermekvédelmi,
Rehabilitációs és Módszertani Központ

Békés Megyei Önkormányzat – MCOnet

Szóljon hozzá a fórumon!: Békés megye - Fergeteges nyár - Békés Megyei Szociális, Gyermekvédelmi, Rehabilitációs és Módszertani Központ

Küldjön egy képeslapot ismerősének! kepeslap.mconet.biz

Békés megye online: bekesmegye.mconet.biz

Békés megye linkajánló: bekesmegyelink.mconet.biz

A hír támogatója:

Weblap gyártás, Honlap készítés, Weblap menedzselés, Kereső optimalizálás. Klíma Minden ami Internet -> MCOnet International - Magyarország: www.mconet.biz; www.mconet.hu